Subject: [Fwd: Deze mails wilde nog hebben]
From: Stefan de Konink <[email-masked]>
To: [email-masked]
Date: Tue, 25 Nov 2008 21:58:30 +0100

Zoals per telefoon besproken;

Bijlagen bevatten originele WOB verzoek en discussie.

Wat wij graag voor 1-1-2009 willen hebben om de publicatie op 1-1-2009
voor te bereiden:

- Nationale Wegen Bestand in een gangbaar vector formaat
- Graag zouden we willen weten of de huisnummers (reeksen per straat)
beschikbaar zijn, we hebben begrepen dat Postcodes niet beschikbaar zijn.
- In een mail van Ron Bosman heb ik de link van ov-zonering gevonden,
dus aan de OV zones zijn we al geholpen.

Met vriendelijke groet,

Stefan de Konink

-------- Original Message --------
From: - Thu Jun 21 01:34:05 2007
X-Mozilla-Status: 0001
X-Mozilla-Status2: 00800000
Message-ID: <[email-masked]>
Date: Thu, 21 Jun 2007 01:34:04 +0200
From: Stefan de Konink <[email-masked]>
User-Agent: Thunderbird 2.0.0.4 (X11/20070619)
MIME-Version: 1.0
To: Zoran Kovacevic <[email-masked]>
Subject: Deze mails wilde nog hebben
X-Enigmail-Version: 0.95.1
Content-Type: multipart/mixed;
boundary="------------000602090309020503020102"

Dit is mijn eerste WOB verzoek geweest.

Stefan

Subject: Wob-verzoek tot levering van NWB
From: "Cools, drs. J.H. (BID) (AVV)" <[email-masked]>
To: "[email-masked]'" <[email-masked]>
Cc: "Douwe, H.J.P. van (CDR) (HKW)" <[email-masked]>, "0800-8002 (CDR)" <[email-masked]>
Date: Thu, 20 Jul 2006 11:05:50 +0200

Geachte heer de Konink,
Bij deze een reactie op uw Wob-verzoek, namens mijn collega Hans van Douwe.
Hij was niet in het bezit van uw adresgegevens en heeft mij verzocht die op
te sporen en u zijn antwoord te doen toekomen (zie tekst hieronder).
Als alternatief voor het NWB, is er wel een ander product dat eventueel in
(een deel van) uw behoefte kan voorzien: de AVV-wegenkaart met rijks- en
provinciale wegen. Dit is geen vectorbestand, maar een rasterkaart die
beschikbaar is in digitale en analoge (papieren) vorm. Als u deze kaart wilt
ontvangen, dan verneem ik dat graag.
Met vriendelijke groet,
Han Cools
___________________________________________
drs. J.H. Cools (Han) 
Senior Adviseur 
Ministerie van Verkeer en Waterstaat 
Directoraat-Generaal Rijkswaterstaat 
RWS Adviesdienst Verkeer en Vervoer 
Postbus 1408         | 6201 BK Maastricht
Avenue Céramique 125 | 6221 KV Maastricht 
telefoon: 043 - 329 1363 / 06-27545139 
telefax:  043 - 329 1224 
e-mail:   [email-masked] 
website:  www.rws-avv.nl 
___________________________________________

Geachte heer De Konink, 
Hierbij bevestig ik u de ontvangst van uw Wob-verzoek uit juni 2006 om
openbaarmaking van het NWB. 
Rijkswaterstaat is voornemens om begin 2007 het NWB openbaar (d.w.z. voor
een ieder toegankelijk te maken).
Ter voorbereidng van de hieraan ten grondslag te leggen belangenafweging
wordt binnenkort een consultatieronde gestart om in concreto te vernemen wie
waarom zoal bij openbaarmaking evidente nadelen zou kunnen ondervinden (denk
aan bedrijven die een eigen wegenbestand hebben opgebouwd). 
Gezien het voorgaande geef ik u dan ook in overweging zoalng te wachten en
uw zolang aan te houden dan wel nu in te trekken. 
Mocht u willen vasthouden an uw verzoek -waarvan ik gaarne zsm uw bericht
ontvang-, dan moet u rekening houden met een reactietijd van 4 weken, een
bezwaartermijn -na afwijzing van uw verzoek waarvoor één of meer gronden uit
de Wob van toepassing zijn- van 6 weken, behandeling van een eventueel
bezwaar gedurende 4 weken en -zo beroep wordt aangetekend- behandeling
daarvan na 4 á 6 maanden. 
Ik hoop u hiermee voldoende ingelicht te hebben. 
Hoogachtend, 
mr. H.J.P.(Hans) van Douwe 
Rijkswaterstaat Corporate Dienst 
Bestuurlijk-Juridische Zaken en Vastgoed 
tel: 088-797 1345
06-52475475 
Postbus 2232 3500 GE UTRECHT

***********************************************************
Wob-verzoek:

Naar aanleiding van [Melding: 060618-000058], een gesprek met een van Uw
voorlichters en ingewonnen informatie via Postbus 51 dien ik een Wob-verzoek
in voor het verkrijgen van het Nationaal Wegenbestand (digitaal
kaartmateriaal).

In overweging genomen dat: "het materiaal betrekking heeft op beleid van een
bestuursorgaan, inclusief de voorbereiding en uitvoering ervan" en "geen
absolute uitzonderingsgronden zijn voor de informatie".

In afwachting van Uw reactie,
Stefan de Konink

***********************************************************
Vraag aan Landelijke Informatielijn van RWS (0800-8002) met meldingnummer
060618-000058:
Geachte Heer/Mevrouw,
Tijdens een besloten LAN-party (computer feestje) ben ik in contact gekomen
met een afstudeerder bouwkunde bij Rijkswaterstaat. Hij kon mij in geuren en
kleuren de wegenkaarten van Nederland is Autocad laten zien.
Gezien deze kaarten met publiek geld zijn gemaakt zou ik graag willen weten
wie ik kan aanschrijven om 'officieel' toegang te krijgen tot dit materiaal
en het te gebruiken voor het initiatief http://www.openstreetmap.org
<javascript: void window.open('http://www.openstreetmap.org', '_blank')>/
In afwachting van Uw reactie,
Stefan de Konink

Disclaimer
************************************************************************
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleend. Dit bericht is
uitsluitend bestemd voor de geadresseerde. Als u dit bericht per abuis
hebt ontvangen, wordt u verzocht het te vernietigen en de afzender te 
informeren. Wij adviseren u om bij twijfel over de juistheid of de 
volledigheid van de mail contact met afzender op te nemen.

This message shall not constitute any rights or obligations.
This message is intended solely for the addressee.
If you have received this message in error, please delete it and
notify the sender immediately. When in doubt whether this message
is correct or complete, please contact the sender.
************************************************************************

Subject: RE: Wob-verzoek tot levering van NWB
From: "Douwe, H.J.P. van (CDR)" <[email-masked]>
To: "'Stefan de Konink'" <[email-masked]>
Cc: "Cools, drs. J.H. (BID) (AVV)" <[email-masked]>
Date: Thu, 20 Jul 2006 15:59:36 +0200

Geachte heer De Konink,

Mij is niet duidelijk of u de rasterkaart nog wilt hebben of niet; bericht u
daar de heer Cools nader over ?

De redenen (in het Wob-jargon : het belang van de verzoeker) die u aanvoert
voor het niet intrekken van uw verzoek zijn interessant, maar Wob-technisch
gezien niet relevant; de verzoeker hoeft geen belang te stellen.
Het staat u (dan ook) uiteraard vrij uw Wob-verzoek (al dan niet
gemotiveerd) te handhaven.

De afgelopen maanden zijn meerdere Wob-verzoeken om openbaarmaking van het
NWB ontvangen; voorzover die verzoekers met het oog op de actieve
openbaarmaking voorzien voor begin 2007, hun verzoek niet hebben
ingetrokken, hebben zij hun verzoek aangehouden.
Ik geef u in overweging dit laatste ook  ten aanzien van uw verzoek te doen
(en mij daarover te berichten).
Daarbij zou u kunnen de betrekken de verwachting dat uw (mogelijk
doorgezette) verzoek afgewezen zal worden, nu thans al in grote lijnen en
-vanaf september n.a.v. de vervolgconsultattie ten behoeve van de
belangenafweging voor de besluitvorming tot openbaarmaking- meer en detail
er gronden voor afwijzing uit de Wob aanwezig zullen zijn (onevenredige
beoordeling of benadeling  van bij het NWB betrokken derden).

Ingeval van het door u doorzetten van uw verzoek, laat het zich aanzien dat
bij behandeling van uw mogelijke bezwaar tegen een weigering dan wel van u
mogelijke beroep daartegen, u geen belang meer heeft bij behandeling omdat
tegen die tijd het besluit tot actieve openbaarmaking genomen zal zijn.

Hoogachtend,

mr. H.J.P. van Douwe

Rijkswaterstaat Corporate Dienst
Bestuurlijk-Juridische Zaken en Vastgoed
tel: 088-797 1345
Postbus 2232 
3500 GE UTRECHT

-----Oorspronkelijk bericht-----
Van: Stefan de Konink [mailto:[email-masked]]
Verzonden: donderdag 20 juli 2006 14:44
Aan: Cools, drs. J.H. (BID) (AVV); Douwe, H.J.P. van (CDR)
CC: 0800-8002 (CDR)
Onderwerp: Re: Wob-verzoek tot levering van NWB

Weledelgestrenge Heer Van Douwe, Weledelgeleerde Heer Cools,

Bedankt voor uw reactie. Gezien een presentatie waar ik gisteren bij
aanwezig was over GeoGOV door adviesbureau Zenc, ben ik reeds op de hoogte
dat veel informatie uiteindelijk openbaar gaat worden. Mede de informatie
van alle provincies en gemeenten. Dat GoogleEarth een hot-item is geworden
bij de representatie van de data is mij ook duidelijk geworden.

Mijn verzoek trek ik echter niet in, om twee redenen.

1) De informatie die ik opvraag wil ik in een open source initiatief
gebruiken wat direct meer momentum krijgt wanneer de betreffende data
aanwezig is, dan wanneer de data gemaakt moet worden door bewoners van het
land, door alle wegen af te rijden en gps data te uploaden. Aan de
rasterdata heb ik voor mijn deel van het project (graaf-routes), weinig
tot niets. Mocht dit het enige beschikbare materiaal worden dan zullen wij
eerst de kaart moeten 'tracen' terug naar vector data. Echter rij richting
zal waarschijnlijk een onder geschoven kindje worden.

2) Dit is meer een gevoelskwestie. Wellicht heeft u mijn eerdere
communicatie met uw ministerie onder ogen gehad. Als door een drie
letterig woordje (WOB) toe te voegen aan een vraag, de vraag wel
inhoudelijk beantwoord kan worden lijkt me dit een slechte situatie op
communicatie gebied.

Ik ben me er zeker van bewust dat de aanvraag die ik doe direct betrekking
heeft op diensten die derden tegenwoordig aanbieden. Het kan u ook niet
ontgaan welk onderhoud deze kaarten nodig hebben over een bestek van tijd.
Waarbij een voordeel van digitale openbaarheid betekend dat men zich voor
100% op een dienst kan storten in plaats van het bijhouden van
bronmateriaal.

De discussie is zelf erg academisch immers: een papieren kaart is tegen
een geringe vergoeding al vanaf de oudheid voor eenieder beschikbaar, de
weg vragen of kaartlezen ook. Nu maakt het bron materiaal, in de gevraagde
vorm, het mogelijk om door middel van een algoritme kaart te lezen,
vervolgens zou dit nadeel hebben op partijen die zelf kaarten maken.
Gezien dezelfde aanvrager met een rasterkaart zijn eigen papieren
uitgeverij kan beginnen is daar exact hetzelfde probleem. Als de AVV-kaart
mij wordt aangeboden is er in principe reeks al een afweging gemaakt. En
is er bij de markt neergelegd wie de beste reproductie en interpretatie
maakt voor een aantrekkelijke prijs.

In afwachting van uw reactie,

ing. Stefan de Konink
Oude Trambaan 7
2265 CA  Leidschendam
tel. 070-3270930
mob. 06-44446664

> Geachte heer de Konink,
> Bij deze een reactie op uw Wob-verzoek, namens mijn collega Hans van
> Douwe.
> Hij was niet in het bezit van uw adresgegevens en heeft mij verzocht die
> op
> te sporen en u zijn antwoord te doen toekomen (zie tekst hieronder).
> Als alternatief voor het NWB, is er wel een ander product dat eventueel in
> (een deel van) uw behoefte kan voorzien: de AVV-wegenkaart met rijks- en
> provinciale wegen. Dit is geen vectorbestand, maar een rasterkaart die
> beschikbaar is in digitale en analoge (papieren) vorm. Als u deze kaart
> wilt
> ontvangen, dan verneem ik dat graag.
> Met vriendelijke groet,
> Han Cools
> ___________________________________________
> drs. J.H. Cools (Han)
> Senior Adviseur
> Ministerie van Verkeer en Waterstaat
> Directoraat-Generaal Rijkswaterstaat
> RWS Adviesdienst Verkeer en Vervoer
> Postbus 1408         | 6201 BK Maastricht
> Avenue Céramique 125 | 6221 KV Maastricht
> telefoon: 043 - 329 1363 / 06-27545139
> telefax:  043 - 329 1224
> e-mail:   [email-masked]
> website:  www.rws-avv.nl
> ___________________________________________
>
>
> Geachte heer De Konink,
> Hierbij bevestig ik u de ontvangst van uw Wob-verzoek uit juni 2006 om
> openbaarmaking van het NWB.
> Rijkswaterstaat is voornemens om begin 2007 het NWB openbaar (d.w.z. voor
> een ieder toegankelijk te maken).
> Ter voorbereidng van de hieraan ten grondslag te leggen belangenafweging
> wordt binnenkort een consultatieronde gestart om in concreto te vernemen
> wie
> waarom zoal bij openbaarmaking evidente nadelen zou kunnen ondervinden
> (denk
> aan bedrijven die een eigen wegenbestand hebben opgebouwd).
> Gezien het voorgaande geef ik u dan ook in overweging zoalng te wachten en
> uw zolang aan te houden dan wel nu in te trekken.
> Mocht u willen vasthouden an uw verzoek -waarvan ik gaarne zsm uw bericht
> ontvang-, dan moet u rekening houden met een reactietijd van 4 weken, een
> bezwaartermijn -na afwijzing van uw verzoek waarvoor één of meer gronden
> uit
> de Wob van toepassing zijn- van 6 weken, behandeling van een eventueel
> bezwaar gedurende 4 weken en -zo beroep wordt aangetekend- behandeling
> daarvan na 4 á 6 maanden.
> Ik hoop u hiermee voldoende ingelicht te hebben.
> Hoogachtend,
> mr. H.J.P.(Hans) van Douwe
> Rijkswaterstaat Corporate Dienst
> Bestuurlijk-Juridische Zaken en Vastgoed
> tel: 088-797 1345
> 06-52475475
> Postbus 2232 3500 GE UTRECHT
>
>
> ***********************************************************
> Wob-verzoek:
>
> Naar aanleiding van [Melding: 060618-000058], een gesprek met een van Uw
> voorlichters en ingewonnen informatie via Postbus 51 dien ik een
> Wob-verzoek
> in voor het verkrijgen van het Nationaal Wegenbestand (digitaal
> kaartmateriaal).
>
> In overweging genomen dat: "het materiaal betrekking heeft op beleid van
> een
> bestuursorgaan, inclusief de voorbereiding en uitvoering ervan" en "geen
> absolute uitzonderingsgronden zijn voor de informatie".
>
> In afwachting van Uw reactie,
> Stefan de Konink
>
> ***********************************************************
> Vraag aan Landelijke Informatielijn van RWS (0800-8002) met meldingnummer
> 060618-000058:
> Geachte Heer/Mevrouw,
> Tijdens een besloten LAN-party (computer feestje) ben ik in contact
> gekomen
> met een afstudeerder bouwkunde bij Rijkswaterstaat. Hij kon mij in geuren
> en
> kleuren de wegenkaarten van Nederland is Autocad laten zien.
> Gezien deze kaarten met publiek geld zijn gemaakt zou ik graag willen
> weten
> wie ik kan aanschrijven om 'officieel' toegang te krijgen tot dit
> materiaal
> en het te gebruiken voor het initiatief http://www.openstreetmap.org
> <javascript: void window.open('http://www.openstreetmap.org', '_blank')>/
> In afwachting van Uw reactie,
> Stefan de Konink
>
>
> Disclaimer
> ************************************************************************
> Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleend. Dit bericht is
> uitsluitend bestemd voor de geadresseerde. Als u dit bericht per abuis
> hebt ontvangen, wordt u verzocht het te vernietigen en de afzender te
> informeren. Wij adviseren u om bij twijfel over de juistheid of de
> volledigheid van de mail contact met afzender op te nemen.
>
> This message shall not constitute any rights or obligations.
> This message is intended solely for the addressee.
> If you have received this message in error, please delete it and
> notify the sender immediately. When in doubt whether this message
> is correct or complete, please contact the sender.
> ************************************************************************
>
>
>

Disclaimer
************************************************************************
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleend. Dit bericht is
uitsluitend bestemd voor de geadresseerde. Als u dit bericht per abuis
hebt ontvangen, wordt u verzocht het te vernietigen en de afzender te 
informeren. Wij adviseren u om bij twijfel over de juistheid of de 
volledigheid van de mail contact met afzender op te nemen.

This message shall not constitute any rights or obligations.
This message is intended solely for the addressee.
If you have received this message in error, please delete it and
notify the sender immediately. When in doubt whether this message
is correct or complete, please contact the sender.
************************************************************************

Subject: RE: Wob-verzoek tot levering van NWB
From: "Douwe, H.J.P. van (CDR)" <[email-masked]>
To: "[email-masked]'" <[email-masked]>
Cc: "Cools, drs. J.H. (BID) (AVV)" <[email-masked]>
Date: Thu, 20 Jul 2006 16:26:49 +0200

Geachte heer De Konink,

Hierbij bevestig ik, n.a.v. mijn telefonische toelichting van zonet op mijn
onderstaande e-mail, het door u aanhouden van het verzoek van juni jl.

Hoogachtend,

mr. H.J.P. van Douwe

Rijkswaterstaat Corporate Dienst
Bestuurlijk-Juridische Zaken en Vastgoed
tel: 088-797 1345
Postbus 2232 
3500 GE UTRECHT

-----Oorspronkelijk bericht-----
Van: Douwe, H.J.P. van (CDR) 
Verzonden: donderdag 20 juli 2006 16:00
Aan: 'Stefan de Konink'
CC: Cools, drs. J.H. (BID) (AVV)
Onderwerp: RE: Wob-verzoek tot levering van NWB
Urgentie: Hoog

Geachte heer De Konink,

Mij is niet duidelijk of u de rasterkaart nog wilt hebben of niet; bericht u
daar de heer Cools nader over ?

De redenen (in het Wob-jargon : het belang van de verzoeker) die u aanvoert
voor het niet intrekken van uw verzoek zijn interessant, maar Wob-technisch
gezien niet relevant; de verzoeker hoeft geen belang te stellen.
Het staat u (dan ook) uiteraard vrij uw Wob-verzoek (al dan niet
gemotiveerd) te handhaven.

De afgelopen maanden zijn meerdere Wob-verzoeken om openbaarmaking van het
NWB ontvangen; voorzover die verzoekers met het oog op de actieve
openbaarmaking voorzien voor begin 2007, hun verzoek niet hebben
ingetrokken, hebben zij hun verzoek aangehouden.
Ik geef u in overweging dit laatste ook  ten aanzien van uw verzoek te doen
(en mij daarover te berichten).
Daarbij zou u kunnen de betrekken de verwachting dat uw (mogelijk
doorgezette) verzoek afgewezen zal worden, nu thans al in grote lijnen en
-vanaf september n.a.v. de vervolgconsultattie ten behoeve van de
belangenafweging voor de besluitvorming tot openbaarmaking- meer en detail
er gronden voor afwijzing uit de Wob aanwezig zullen zijn (onevenredige
beoordeling of benadeling  van bij het NWB betrokken derden).

Ingeval van het door u doorzetten van uw verzoek, laat het zich aanzien dat
bij behandeling van uw mogelijke bezwaar tegen een weigering dan wel van u
mogelijke beroep daartegen, u geen belang meer heeft bij behandeling omdat
tegen die tijd het besluit tot actieve openbaarmaking genomen zal zijn.

Hoogachtend,

mr. H.J.P. van Douwe

Rijkswaterstaat Corporate Dienst
Bestuurlijk-Juridische Zaken en Vastgoed
tel: 088-797 1345
Postbus 2232 
3500 GE UTRECHT

-----Oorspronkelijk bericht-----
Van: Stefan de Konink [mailto:[email-masked]]
Verzonden: donderdag 20 juli 2006 14:44
Aan: Cools, drs. J.H. (BID) (AVV); Douwe, H.J.P. van (CDR)
CC: 0800-8002 (CDR)
Onderwerp: Re: Wob-verzoek tot levering van NWB

Weledelgestrenge Heer Van Douwe, Weledelgeleerde Heer Cools,

Bedankt voor uw reactie. Gezien een presentatie waar ik gisteren bij
aanwezig was over GeoGOV door adviesbureau Zenc, ben ik reeds op de hoogte
dat veel informatie uiteindelijk openbaar gaat worden. Mede de informatie
van alle provincies en gemeenten. Dat GoogleEarth een hot-item is geworden
bij de representatie van de data is mij ook duidelijk geworden.

Mijn verzoek trek ik echter niet in, om twee redenen.

1) De informatie die ik opvraag wil ik in een open source initiatief
gebruiken wat direct meer momentum krijgt wanneer de betreffende data
aanwezig is, dan wanneer de data gemaakt moet worden door bewoners van het
land, door alle wegen af te rijden en gps data te uploaden. Aan de
rasterdata heb ik voor mijn deel van het project (graaf-routes), weinig
tot niets. Mocht dit het enige beschikbare materiaal worden dan zullen wij
eerst de kaart moeten 'tracen' terug naar vector data. Echter rij richting
zal waarschijnlijk een onder geschoven kindje worden.

2) Dit is meer een gevoelskwestie. Wellicht heeft u mijn eerdere
communicatie met uw ministerie onder ogen gehad. Als door een drie
letterig woordje (WOB) toe te voegen aan een vraag, de vraag wel
inhoudelijk beantwoord kan worden lijkt me dit een slechte situatie op
communicatie gebied.

Ik ben me er zeker van bewust dat de aanvraag die ik doe direct betrekking
heeft op diensten die derden tegenwoordig aanbieden. Het kan u ook niet
ontgaan welk onderhoud deze kaarten nodig hebben over een bestek van tijd.
Waarbij een voordeel van digitale openbaarheid betekend dat men zich voor
100% op een dienst kan storten in plaats van het bijhouden van
bronmateriaal.

De discussie is zelf erg academisch immers: een papieren kaart is tegen
een geringe vergoeding al vanaf de oudheid voor eenieder beschikbaar, de
weg vragen of kaartlezen ook. Nu maakt het bron materiaal, in de gevraagde
vorm, het mogelijk om door middel van een algoritme kaart te lezen,
vervolgens zou dit nadeel hebben op partijen die zelf kaarten maken.
Gezien dezelfde aanvrager met een rasterkaart zijn eigen papieren
uitgeverij kan beginnen is daar exact hetzelfde probleem. Als de AVV-kaart
mij wordt aangeboden is er in principe reeks al een afweging gemaakt. En
is er bij de markt neergelegd wie de beste reproductie en interpretatie
maakt voor een aantrekkelijke prijs.

In afwachting van uw reactie,

ing. Stefan de Konink
Oude Trambaan 7
2265 CA  Leidschendam
tel. 070-3270930
mob. 06-44446664

> Geachte heer de Konink,
> Bij deze een reactie op uw Wob-verzoek, namens mijn collega Hans van
> Douwe.
> Hij was niet in het bezit van uw adresgegevens en heeft mij verzocht die
> op
> te sporen en u zijn antwoord te doen toekomen (zie tekst hieronder).
> Als alternatief voor het NWB, is er wel een ander product dat eventueel in
> (een deel van) uw behoefte kan voorzien: de AVV-wegenkaart met rijks- en
> provinciale wegen. Dit is geen vectorbestand, maar een rasterkaart die
> beschikbaar is in digitale en analoge (papieren) vorm. Als u deze kaart
> wilt
> ontvangen, dan verneem ik dat graag.
> Met vriendelijke groet,
> Han Cools
> ___________________________________________
> drs. J.H. Cools (Han)
> Senior Adviseur
> Ministerie van Verkeer en Waterstaat
> Directoraat-Generaal Rijkswaterstaat
> RWS Adviesdienst Verkeer en Vervoer
> Postbus 1408         | 6201 BK Maastricht
> Avenue Céramique 125 | 6221 KV Maastricht
> telefoon: 043 - 329 1363 / 06-27545139
> telefax:  043 - 329 1224
> e-mail:   [email-masked]
> website:  www.rws-avv.nl
> ___________________________________________
>
>
> Geachte heer De Konink,
> Hierbij bevestig ik u de ontvangst van uw Wob-verzoek uit juni 2006 om
> openbaarmaking van het NWB.
> Rijkswaterstaat is voornemens om begin 2007 het NWB openbaar (d.w.z. voor
> een ieder toegankelijk te maken).
> Ter voorbereidng van de hieraan ten grondslag te leggen belangenafweging
> wordt binnenkort een consultatieronde gestart om in concreto te vernemen
> wie
> waarom zoal bij openbaarmaking evidente nadelen zou kunnen ondervinden
> (denk
> aan bedrijven die een eigen wegenbestand hebben opgebouwd).
> Gezien het voorgaande geef ik u dan ook in overweging zoalng te wachten en
> uw zolang aan te houden dan wel nu in te trekken.
> Mocht u willen vasthouden an uw verzoek -waarvan ik gaarne zsm uw bericht
> ontvang-, dan moet u rekening houden met een reactietijd van 4 weken, een
> bezwaartermijn -na afwijzing van uw verzoek waarvoor één of meer gronden
> uit
> de Wob van toepassing zijn- van 6 weken, behandeling van een eventueel
> bezwaar gedurende 4 weken en -zo beroep wordt aangetekend- behandeling
> daarvan na 4 á 6 maanden.
> Ik hoop u hiermee voldoende ingelicht te hebben.
> Hoogachtend,
> mr. H.J.P.(Hans) van Douwe
> Rijkswaterstaat Corporate Dienst
> Bestuurlijk-Juridische Zaken en Vastgoed
> tel: 088-797 1345
> 06-52475475
> Postbus 2232 3500 GE UTRECHT
>
>
> ***********************************************************
> Wob-verzoek:
>
> Naar aanleiding van [Melding: 060618-000058], een gesprek met een van Uw
> voorlichters en ingewonnen informatie via Postbus 51 dien ik een
> Wob-verzoek
> in voor het verkrijgen van het Nationaal Wegenbestand (digitaal
> kaartmateriaal).
>
> In overweging genomen dat: "het materiaal betrekking heeft op beleid van
> een
> bestuursorgaan, inclusief de voorbereiding en uitvoering ervan" en "geen
> absolute uitzonderingsgronden zijn voor de informatie".
>
> In afwachting van Uw reactie,
> Stefan de Konink
>
> ***********************************************************
> Vraag aan Landelijke Informatielijn van RWS (0800-8002) met meldingnummer
> 060618-000058:
> Geachte Heer/Mevrouw,
> Tijdens een besloten LAN-party (computer feestje) ben ik in contact
> gekomen
> met een afstudeerder bouwkunde bij Rijkswaterstaat. Hij kon mij in geuren
> en
> kleuren de wegenkaarten van Nederland is Autocad laten zien.
> Gezien deze kaarten met publiek geld zijn gemaakt zou ik graag willen
> weten
> wie ik kan aanschrijven om 'officieel' toegang te krijgen tot dit
> materiaal
> en het te gebruiken voor het initiatief http://www.openstreetmap.org
> <javascript: void window.open('http://www.openstreetmap.org', '_blank')>/
> In afwachting van Uw reactie,
> Stefan de Konink
>
>
> Disclaimer
> ************************************************************************
> Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleend. Dit bericht is
> uitsluitend bestemd voor de geadresseerde. Als u dit bericht per abuis
> hebt ontvangen, wordt u verzocht het te vernietigen en de afzender te
> informeren. Wij adviseren u om bij twijfel over de juistheid of de
> volledigheid van de mail contact met afzender op te nemen.
>
> This message shall not constitute any rights or obligations.
> This message is intended solely for the addressee.
> If you have received this message in error, please delete it and
> notify the sender immediately. When in doubt whether this message
> is correct or complete, please contact the sender.
> ************************************************************************
>
>
>

Disclaimer
************************************************************************
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleend. Dit bericht is
uitsluitend bestemd voor de geadresseerde. Als u dit bericht per abuis
hebt ontvangen, wordt u verzocht het te vernietigen en de afzender te 
informeren. Wij adviseren u om bij twijfel over de juistheid of de 
volledigheid van de mail contact met afzender op te nemen.

This message shall not constitute any rights or obligations.
This message is intended solely for the addressee.
If you have received this message in error, please delete it and
notify the sender immediately. When in doubt whether this message
is correct or complete, please contact the sender.
************************************************************************